Artykuł sponsorowany

Jak wygląda konfekcjonowanie żywności?

Jak wygląda konfekcjonowanie żywności?

Zdecydowana większość towarów sprzedawanych na rynku jest poddawana konfekcjonowaniu, czyli sztuce pakowania, przepakowywania i porcjowania produktów, by te były gotowe do wysyłki oraz sprzedaży. Jednak inaczej się pakuje na przykład ubrania czy sprzęt RTV, a jeszcze inaczej żywność, która nie może się zepsuć czy utracić swojej świeżości. Jak zatem przebiega konfekcjonowanie towarów żywnościowych?

Jak pakuje się żywność?

Lista opakowań służących do konfekcjonowania produktów spożywczych i zasad obowiązujących przy pakowaniu poszczególnych typów żywności jest bardzo długa. Warzywa i owoce są często opakowywane w worki, kartony, tacki z przypiętymi foliami, a także w szklane słoiki dość dobrze konserwujące żywność. By chronić żywność przed pleśnią i bakteriami producenci często stosują pakowanie próżniowe. Dzięki hermetycznie zamkniętym pudełkom lub foliom chleb, sery, ryby czy mięso dłużej zachowują świeżość.

Sposób pakowania dobiera się do rodzaju konfekcjonowanej żywności. Profesjonalne podmioty zajmujące się konfekcjonowaniem towarów stosują szybkie, precyzyjne i skuteczne pakowanie maszynowe.

Liczne zalety saszetek do żywności

Opakowania dopasowuje się też do gabarytów i konsystencji żywności. W przypadku produktów sypkich nadających się do spożycia warto rozważyć zastosowanie nie tylko papierowych torebek, ale też specjalnych saszetek stick oferowanych przez producenta opakowań Flexgroup. W tych opakowaniach wykonanych z ekologicznych materiałów biodegradowalnych można przechowywać przyprawy, cukier, herbatę, kawę, a nawet produkty płynne, takie jak sosy, dipy, majonezy, ketchupy czy musztardy.

Opcja regulowania długości pozwala dostosować saszetkę do gramatury produktu. Saszetka stick umożliwia utrzymywanie świeżości produktu, jego walorów smakowych oraz zabezpieczenie go przed wysypaniem lub wylaniem.

Etykiety na produkty żywnościowe

W myśl przepisów prawa towary przeznaczone do sprzedaży muszą na opakowaniach być oznaczone etykietami, zawierającymi ściśle określone informacje, takie jak nazwa producenta i produkty, adres firmy bądź importera czy zawartość opakowania. Dodatkowo na etykietach opakowań z żywnością znaleźć się powinny: szczegółowy wykaz składników, termin przydatności do spożycia, informacje o warunkach przechowywania, jak również zawartość netto produktu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.